بجنورد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از جذب هزار و ۴۷۷ نفر از اولیای بی سواد در سال جاری خبر داد.

۱۴۰۰ نفر جذب سوادآموزی می شوند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مودی تعداد کل اولیای بی سواد دانش آموزان این استان را طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۹۱۹ نفر عنوان و اظهار کرد: تاکنون هزار و ۴۴۲ نفر از اولیای بی سواد این استان باسواد شده اند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه با اطلاع رسانی خود از مهم ترین عوامل پیشرفت در هر جامعه محسوب می شوند گفت: سوادآموزی از حقوق اولیه انسانی است و پایه و اساس پیشرفت و یادگیری مادام العمر از طریق سوادآموزی میسر است لذا سوادآموزی خانواده ها را توانمند کرده و کیفیت زندگی را ارتقاء می بخشد.

مودی افزود: امام خمینی در سال ۵۸ بسیج عمومی برای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه تاکید کرد که این دستور و تاکید هم باسوادان جامعه و هم بیسوادان را در برمی گرفت و امروز نیز این فرمان امام راحل همچنان پابرجا بوده و ما نیز به عنوان ادامه دهندگان راه ایشان بایستی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲ و ۸۵ صدم درصد باسواد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.